Piața mondială a cazinourilor sociale a cunoscut o creștere stabilă în ultimii câțiva ani și se așteaptă să crească într-un ritm susținut în perioada prognozată până în 2023 astfel că piața ar înregistra în continuare o rată de creștere deja instituită și constantă. Creșterea pieței este dependentă de factori de creștere, cum ar fi răspândirea dispozitivelor și a conexiunilor inteligente, creșterea traficului de jocuri sau adaptabilitatea la smartphone-uri, creșterea populației globale, creșterea răspândirii internetului dar și obstrucționată de diverse obstacole cele mai de seamă fiind reglementarea guvernamentală, ținând cont de legislația în vigoare din fiecare țară în parte sau parțial, izolat de conectivitatea slabă la internet în unele regiuni.

Evoluția în piață a cazinourilor sociale

Industria globală a cazinourilor sociale s-a bucurat de o creștere constantă în ultimii ani. Previziunile pentru anii următori între 2020 și 2022 sunt ca piața să continue să crească, mai ales după pandemia globală care a adus vârfuri semnificative în jocurile de cazinou sociale în multe regiuni din întreaga lume.

Factori precum numărul tot mai mare de dispozitive mobile și conexiunile mai puternice la internet vor avea un impact pozitiv asupra creșterii industriei cazinourilor sociale în următoarea decadă.

Atunci când comparăm instalările jocurilor de cazinou social pe dispozitivele Android în 2020, vom observa că există o creștere semnificativă la 1,39 miliarde de instalări de la 33,3 milioane în 2012. Prognoza pentru 2022 este ca instalările de jocuri sociale să ajungă între 1,73 și 2,03 miliarde. Un alt factor care se așteaptă să contribuie decisiv la creșterea pieței cazinourilor sociale este lansarea constantă a jocurilor de cazinou sociale mai noi. În timp ce acest tip de divertisment oferea doar 47 de jocuri de cazinou sociale în 2012, în februarie 2020, acest număr a ajuns deja la 1.166.

Previziunile pentru veniturile cazinourilor sociale în 2022 trebuie să ajungă la 7,27 miliarde de dolari, jocurile mobile generând aproximativ 5,89 miliarde de dolari, în timp ce jocurile pe Facebook contribuie cu aproximativ 681 milioane de dolari. Aceste estimări se bazează pe venituri de puțin peste 4 miliarde de dolari în 2016 și venituri de 4,87 miliarde de dolari în 2017.

O tendință interesantă este că, deși inițial, jocurile sociale care erau accesibile pe Facebook atrăgeau atenția, popularitatea lor a început să scadă din 2016 încoace. Conform previziunilor, această tendință va rămâne în următorii ani, în timp ce jocurile sociale mobile vor continua să producă profituri mai mari. Cifrele arată că pokerul social a produs venituri de 76 de milioane de dolari.

Bineînțeles, există o diferență semnificativă în veniturile pe care le-a generat piața pe diferite platforme unde astfel de soluții de jocuri sunt la îndemână. În 2020, jocurile sociale pentru smartphone-uri aduceau cei mai mari factori de creștere, deoarece generau 40% din toate veniturile. Au fost urmate de jocurile de consolă respectiv jocurile descărcate, care au avut un randament de 28%, respectiv 21%. Jocurile sociale de pe tabletă au produs 9% din venituri, în timp ce jocurile pe computer pentru browser au generat un profit de doar 2%.

Platforme cu cel mai mare randament

Când vine vorba de jocurile care atrag cea mai mare atenție, cifrele pentru 2021 și 2022 indică faptul că majoritatea oamenilor au gravitat către Texas Holdem Poker, 8 Ball Pool, Candy Crush Saga, Coin Master și Farm House Saga.

Există o serie de companii care prin sortimentul lor de jocuri sociale sunt disponibile în prezent și generează creșteri, astfel cifrele indică faptul că Playtika este editorul principal al acestor soluții de jocuri. Compania deținea la un moment dat cea mai mare cotă de piață de peste 28%. O altă companie care tinde la creșteri substanțiale este Aristocrat, iar cota sa de venituri a depășit deja 14,8%. Jocurile științifice și DoubleU Games au avut o cotă de venituri aproape identică de aproximativ 8,5%. Celelalte companii cu o prezență mai mică pe piață au fost Zynga, Playstudios, Tencent și GSN.

Perspectiva pieței și viitorul jocurilor sociale

Profilul demografic cel mai des citat de statisticienii din domeniu al unui jucător sau jucătoare de cazinou social este o femeie în vârstă de 40 de ani. Cu toate acestea, trebuie să remarcăm faptul că diferiți operatori vizează după propriile interese diferite segmente de jucători cu o paletă largă de jocuri, care au menirea de a atrage o anumită tipologie de jucători. Deci, în concluzie nu există neapărat un singur profil sau un profil unic de jucător de cazinou social. 

În plus, operatorii ar trebui să țină cont de faptul că, potrivit NewZoo, 58% dintre jucătorii de cazinouri sociale au încercat, de asemenea, jocurile de noroc pe bani reali, numărul respectiv crescând la 81% dintre cei care au plătit pentru a juca jocuri de cazino sociale. În cazul în care există în mod evident o cantitate semnificativă a acestora, operatorii ar trebui să țină cont de faptul că motivațiile jucătorilor sunt diferite. În timp ce jucătorii de cazinouri online și de cazinouri sociale joacă ambele pentru distracție, jucătorii de cazinouri sociale, nu vor fi întotdeauna motivați de șansa de a câștiga bani, în timp ce jucătorilor de cazinouri online le place să câștige și visează să la sume semnificative.

Acest grafic oglindește dezvoltarea din ultimii cinci ani în piața cazinourilor sociale GGR venind și cu estimări pentru viitorul apropiat:

Graph


Piața jocurilor sociale este mare și din ce în ce mai mare. GGR global pentru jocuri sociale în 2019 a ajuns la 5,3 miliarde de dolari, potrivit unui raport al BV1sion. Se estimează că acest lucru va crește constant în următorii câțiva ani, ajungând la 7,2 miliarde de dolari până în 2024. Cu toate acestea, există o altă statistică care este la fel de critică, dacă nu chiar mai mult decât atât: se estimează că 71% din GGR pentru jocuri sociale au fost generate de piața nord-americană. A doua cea mai mare piață a jocurilor sociale este Oceania, doar Australia înregistrând o creștere cu 4,2% a GGR în cursul anului 2019.

În afară de interdicția guvernului chinez și de o hotărâre din statul american Washington, jocurile de cazino sociale nu suferă aproape niciodată în temeiul unor reglementări restrictive. În aproape toate țările care reglementează jocurile de noroc, definiția exactă a acestora implică un joc de noroc în care există un premiu de câștigat. Întrucât jocurile de cazino sociale nu au premii, în general nu reușesc să se potrivească definiției jocurilor de noroc și astfel scapă atenției autorităților de reglementare. UKGC, de exemplu, a adoptat poziția conform căreia atâta timp cât operatorii de cazinouri sociale demonstrează suficientă responsabilitate socială, nu este nevoie să reglementeze sectorul. Deoarece câștigurile nu pot fi retrase, sectorul nu prezintă nicio oportunitate pentru spălătorii de bani.

Deoarece se preconizează că veniturile vor continua să crească într-un viitor previzibil, se pare că jocurile sociale sunt aici pentru a rămâne. Operatorii de jocuri sociale elaborează noi produse, iar jucătorii consacrați din această industrie, cum ar fi cazinourile terestre, caută să elibereze propriile produse ca un instrument promoțional.

Două lucruri care au mult potențial de a influența viitorul jocurilor sociale sunt personalizarea și tehnologia nouă. Potrivit unui interviu CasinoBeats cu Andrey Kuznetsov, CEO al KamaGames, operatorii de cazinouri sociale beneficiază foarte mult prin introducerea de oferte promoționale care prin personalizare sunt permise de marketing în timp real. La fel ca în multe alte sectoare și industrii, există o așteptare din ce în ce mai mare în rândul jucătorilor și a altor consumatori, în concordanță cu experiențele prin care ofertele promoționale trebuie personalizate pentru a se renta. Un nivel ridicat de personalizare devine standard, un target care este o cheie în implicarea clienților și, în consecință, păstrarea acestora și tendința către o plus valoare a divertismentului.

Pentru a-și păstra avântul, operatorii de jocuri sociale trebuie să rămână agili și să țină cont de concurența cu care se confruntă din alte forme de divertisment online bazate pe comunitate. Jucătorul de cazinou social nu este într-o suprapunere completă cu jucătorii online, ci reprezintă în schimb o masă mai largă de utilizatori de internet cărora le place să se distreze și să facă parte dintr-o comunitate dinamică, care îndrăgește jocurile mobile și care au un nivel similar ca valoarea a divertismentului și nivelului de interacțiune socială.

Poate surprinzător, atracția jocurilor sociale este atât de mare încât KamaGames a lansat cu succes un produs de pariuri sportive sociale. Jucătorii cărora le place sportul și vor să se angreneze cu prietenii într-o competiție pasionantă pot paria împotriva prietenilor lor fără riscul de a-și pierde banii. Pariurile sportive sociale oferă, de asemenea, un forum pentru pariori pentru a-și face publice alegerile de pariere, astfel încât prietenii lor - și rivalii - să poată vedea care sunt alegerile lor de pariere.

În cele din urmă, jocurile sociale sunt un fenomen în creștere care are cel puțin lecții de predat spațiului iGaming atunci când vine vorba de dorințele și nevoile jucătorilor.

Related Content
Ce înseamnă Hyper-Turbo la poker?

Ce înseamnă Hyper-Turbo la poker?

Ce este Soft Playing în poker?

Ce este Soft Playing în poker?

Ce înseamnă ITM în poker?

Ce înseamnă ITM în poker?

Ghidul mentalității la Poker

Ghidul mentalității la Poker

Ce înseamnă Check la poker?

Ce înseamnă Check la poker?

Ce înseamnă Hit and Run la poker?

Ce înseamnă Hit and Run la poker?

Ce înseamnă SRP (Single Raised Pot) în poker?

Ce înseamnă SRP (Single Raised Pot) în poker?

Ce înseamnă o masă „Must Move” în poker?

Ce înseamnă o masă „Must Move” în poker?

Ce înseamnă Snap Call la poker?

Ce înseamnă Snap Call la poker?

Ce înseamnă Mid Stakes la Poker?

Ce înseamnă Mid Stakes la Poker?